VAN 15 DECEMBER tot 5 JANUARI 2024 ZULLEN ER GEEN ZENDINGEN ZIJN.
Geen producten
GOLDSILVER.BE is an AUTHORISED DISTRIBUTOR OF THE PERTH MINT
Hieonder vindt u enkele vaak gestelde vragen:
1. Er zijn witte vlekken / krasjes op mijn zilveren munten; is dat normaal ?
-De witte vlekken komen door een chemische reactie van het zuiver zilver waarmee de munten worden gemaakt. Die vlekken worden "Milk spots" genoemd en komen vooral weer op Kanadese munten. Dit vermindert de waarde helemaal niet en best doet u er niets tegen. Vooral niet wegwrijven ! Indien u toch iets wil doen om ze te laten verdwijnen, raden we u aan op youtube de beste reinigingsmethodes te gaan opzoeken ( zachte witte gom )
-Beleggingsmunten zijn vaak geen perfecte munten. Regelmatig vindt men productiekrasjes op munten zoals Britannias, Maple Leafs, US Eagles enz. Ook de munten die in originele capsule zitten kunnen gebreken vertonen. Dit soort munten zijn B.U. munten. Om redelijk perfecte munten te verkrijgen moet u PROOF munten kopen.
GOLDSILVER.BE kan GEEN betere munten verkopen dan waar ook, daar alle munten door dezelfde producers worden gemint.
We vervangen nooit B.U. munten, zelfs wanneer ze in capsules zitten.
Er zijn krassen op de kilo en 10 oz capsules, is dat normaal ?
De zwaardere munten worden door de producers wereldwijd in kartonnen dozen verzonden. Gedurende de behandeling en het transport kan de wrijving tegen het karton krassen veroorzaken. Het doel van de capsules is de munt te beschermen. Indien de capsule door een extra capsule beschermd moest worden en deze extra capsule door een andere, waar houdt het op?
Proof munten zitten in perfecte capsules daar deze beschermd worden door een specifieke doos. Zoekt u voor perfecte capsules, koop dan proof munten.
2. Hoe bent u er zeker van geen valse munten te verkopen ?
-Er bestaan zogezegd geen valse moderne munten. De enige die we hebben gezien, zijn belachelijke namaak. De kwaliteit van moderne munten is zo groot dat vervalsing onmogelijk is.
Daarentegen bestaan er enorm veel valse baren.
3. Waar moeten munten worden bewaard ?
Liefst in een droge plaats voor zilver.
In een kluis op de bank. Of ergens op een veilige plaats. Best is niemand iets te laten weten.
4. Wat koop ik beter? Een staaf of een munt?
U moet er ook aan denken dat u op zekere dag zal moeten verkopen.
Staven zijn zeer moeilijk te verkopen. Omdat er veel valse zijn met of zonder certificaat.
Munten zijn gemakkelijker en vlugger verkocht want door iedereen erkent.
Ook komt er onmogelijk een nieuwe taxatie op wettig betaalmiddelmunten.
5. Wat kies ik liever goud of zilver?
Zilver is zeer volatiel dus moet u ertegen kunnen dat de prijs ervan veel schommelt.
De gemiddelde productieprijs van 1 oz goud is 1250$ en 1 oz zilver 23$.
6. Zijn er bijkomende kosten op prijzen vermeld op de site?
Nee. Alleen de verzendingskosten komen er bij.
7. Is het mogelijk een munt van een bepaald jaar of een speciaal uitgekozen munt (speciale editie) aan te vragen in beleggingsmunten ?
Ja mits meerprijs van 25 euro per extra bestelling.
8. Worden uw stukken vergezeld van een certificaat ?
Een cerfificaat is niet nodig bij beleggingsmunten. Enkel staven van privé bedrijven hebben certificaat. Onze munten zijn door wet gecertificeerd. Bepaalde uitzonderlijke munten hebben een certificaat maar daar wordt duidelijk naar verwezen.
Beleggingsmunten zijn nooit vergezeld van een certificaat, met uitzondering van collectiestukken, in dit geval is dit duidelijk aangegeven in de beschrijving. Beleggingsmunten hebben geen certificaat nodig, daar ze van producenten met een geldige licentie zijn en erkend zijn bij wet.
10. Is het mogelijk bijzondere mooie collectiestukken of specifieke jaren te selecteren in de belleggingsmunten teneinde een fraai muntstuk te hebben voor collectie ?
De aanvraag moet gebeuren bij de opmerking aan het einde van uw bestelling. Dit kost een extra 25 euro per munt. Koop dus liever een proof exemplaar.
11. De producten die u verstrekt, hebt u deze op voorraad ?
Ja waardoor u uw bestelling snel zult ontvangen. De meerderheid van de orders zijn verzonden binnen de 24 uur na ontvangst van betaling en na de voorbereiding van bestellingen tot 450.000 euro. Voor grotere bestellingen , is het mogelijk dat we u een leveringstermijn vragen.
12. Zal ik geleverd worden na mijn betaling?
Ja.
13. Hoe worden de munten verpakt?
Dit vindt u in de beschrijving onder de foto van het product.
"Losse" munten komen in plastic zakjes.
14. Is uw site veilig?
GOLDSILVER.BE is https://
Alle gegevens - waaronder de klantenaccounts - worden niet " in situ " bewaard, wat inbreuken nutteloos maakt.
13. Verdere info op onze blog:
https://goudzilverbelgium.wordpress.com/
14. Is er een tekort aan fysiek zilver ?
Nee ! De jaarlijkse productie overschrijdt ruim de aanvraag voor zilver.
Dat betekent niet dat de zilverprijs niet fel kan stijgen. ( Nov. 2020 )
15. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen:
Bevestigingsmails worden automatisch verzonden, misschien kwam hij in uw spamfolder terecht ( vooral voor hotmail and outlook ). U kunt het status van een order nagaan in de MIJN ORDERS sectie rechts beneden op de homepage.
De bankgegevens vindt u op volgende link:
https://goldsilver.be/nl/content/5-psec
16. Is het mogelijk producten aan een vorige order toe te voegen?
Nee, dit is niet mogelijk.
17. Ik kan niet inloggen / ontvang geen nieuw password.
Verwijder de cookies van uw computer alvorens een nieuw password aan te vragen.
18. Ik wil mijn adres wijzigen want ik verhuis. Ik wil een adres aan mijn account toevoegen.
U kunt meerdere adressen aan uw account toevoegen.
Voeg eerst uw adres toe aan uw klantenaccount. Daarna kunt u het vorige adres verwijderen.
Indien uw bestelling al geplaatst werd, voeg eerst het nieuwe adres toe en stuur daarna een mailtje. Het wordt binnen de 24 uur aangepast. Ga toch na 24 uur na dat het nieuwe adres effectief bij de bestelling staat.
Copyrighted. Reproduction approval @ info@goldsilver.be
( Vertaling: Tania V. februari2013 )